ג’ירו ד’איטליה

  1. ראשי
  2. chevron_left
  3. מהלכים - מקרי בוחן
  4. chevron_left
  5. ג’ירו ד’איטליה

ב-2018 קיבלנו אתגר עצום – הגעתו לארץ של אחד ממרוצי האופניים הנחשבים בעולם, אירוע הזוכה מדי שנה לכמיליארד צופים בכל העולם ומביא חשיפה רבה ושוות ערך, ועשרות אלפי תיירים למדינה המארחת. כל זאת במדינה שכמעט ואין בה תרבות ספורט, ובפרט לא בענף האופניים. בקמפיין (שהחל בכתבות כבר לפני כשנה) התמודדנו עם חוסר עניין והיכרות מוחלטים מצד הציבור והתקשורת עם עצם קיומו של מרוץ זה ויוקרתו, ועם הצורך לתכלל ולתאם בין גורמים שונים, בעלי אינטרסים נפרדים, וכל זאת במטרה לייצר חשיפה רחבה למרוץ בקרב הציבור הישראלי ורתימתו ברגע האמת כקהל היוצא לרחובות. זאת בנוסף לחידוד חשיבות הגעת המרוץ לישראל וכיצד יתרום למדינה.

הקו האסטרטגי בו נקטנו הוא מיצוב האירוע כאירוע היסטורי ראשון מסוגו, שלא דומה לשום אירוע אחר שאי פעם נערך בישראל, מה שאכן היה. באמצעות פלטפורמות דיגיטליות ותקשורתיות, ובהתאם ללו”ז הפרויקט – השקת המרוץ, אירועים מקדימים, המהלך ההפקתי, פעילות צוותי תכנון, לוגיסטיקה וציוד, והיערכות הגורמים השונים (משטרה, משרד התיירות ועוד), כמו גם חשיפתם של הפילנתרופ שהביא את המרוץ לארץ ומפיק העל של הפרויקט, הצלחנו לייצר היכרות נרחבת עם המרוץ ולקדם כתבות ופרסומי איכות מרכזיים שסחפו את המדינה והביאו לכך שברגע האמת – שלושת ימי המרוץ בארץ – הנושא עמד בראש סדר היום, מאות אלפי ישראלים יצאו לרחובות וכל המדינה נצבעה ג’ירו.

מטרות: הקמפיין כלל מספר מטרות, כאשר העיקריות בהן היו חשיפת הציבור הישראלי למירוץ הג’ירו ד’איטליה וההישג בקיומו של חלקו הראשון בישראל – ותוך כך העלאת קרנו של ענף האופניים ועידוד תרבות רכיבת האופניים המקצוענית והעממית בארץ, וכן “הכנתו” של הציבור הישראלי לקיומו של אירוע בסגנון וסדר גודל שטרם נצפה כאן ובכך הבטחת מעורבות הציבור במרוץ – גיוס מתנדבים במידת הצורך, ובעיקר הנעת הציבור לצאת מהבתים ולהגיע לעודד את הרוכבים. במקביל ניתנה גם חשיבות לחשיפתה של קבוצת הרכיבה הישראלית ולמיצובם של איש העסקים אדמס שהיה אמון על הבאתו של המרוץ לישראל, וחברת “קומטק” שארגנה את הפרויקט, כגורמים מובילים ובדרך זו יצירת היכרות עמם.

אסטרטגיה תקשורתית: קיומו של ה”ביג סטארט ישראל” ג’ירו ד’איטליה – אירוע היסטורי יוצא דופן שאזרחי ישראל טרם ראו כמוהו מעולם! אירוע צבעוני, מרגש וחוותי שכל המשפחה תהנה ממנו ותזכור שהייתה חלק ממנו, זאת תוך חיבור לרוכבים הישראליים של קבוצת ה”סייקלינג אקדמי” וחידוד ההישג בעצם קיומה של קבוצה ישראלית מקצוענית והשתלבותם לראשונה של רוכבים ישראליים במרוץ בסדר גודל כזה. האסטרטגיה התבססה גם על פנייה ל”גאוות היחידה” של הישראלים וחידוד החשיבות הבינלאומית בקיומו של המרוץ בישראל, ההשפעה החיוביות שתהיה לכך על תדמיתה של ישראל וההכנסות הרבות שהמרוץ צפוי להביא למדינה ולבעלי העסקים המקומיים. בניית תהליך שנמשך כשנה עם אירועי תקשורת שהולכים וגדלים, הבאת עיתונאים להכנות, יצירת פעילות תקשורתית ודיגיטלית במספר סגמנטים ועוד. עברנו מערכת מערכת במטרה לרתום לאירוע לאומי שכולם שותפים לו. הוחלט לתת דגש למגוון רחב של זוויות המרוץ – הפקתיות, לאומיות, ספורטיביות, אישיות וכו’. פעילות התקשורתית הכוללת כתבות שונות וראיונות עם גורמי המפתח דוגמת המיליארדר סילבן אדמס, המפיק דניאל בנעים וגורמים מטעם הקבוצה הישראלית.

ביצוע: שימוש בפעילות ברשתות חברתיות לצד קידום כתבות מרכזיות, ראיונות בולטים ודיווחים שוטפים, בעיקר בשבועיים האחרונים, ייצרו באזז גדול לקראת המרוץ. הקו האסטרטגי בא לידי ביטוי ממסיבת העיתונאים הראשונית להשקת המרוץ בארץ בהשתתפות בכירי ממשלה ואלופי רכיבה בינלאומיים נחשבים, דרך שליחת כתבים למרוצי הכנה בחו”ל והיכרות עם הקבוצה הישראלית והאווירה שמייצר המרוץ בחו”ל, קיומו של מפגש מרגש בין סילבן אדמס לאפיפיור, החלפת חולצות בין שרי האוצר הישראלי והאיטלקי, התחקות אחר חסיד אומות העולם שהמרוץ הוקדש לו, הארתם של מונומנטים שונים בישראל בוורוד – צבע המרוץ, ההכרזה על הגעתם של אלופי הרכיבה הבולטים בעולם כיום לרכב כאן בארץ, יצירת סרטונים עם השרים וראש הממשלה, כולל סרטון שצילם רה”מ עם הרוכבים הישראליים, דיווחים שוטפים מהגעת מכולות הציוד וקבוצות הרכיבה לישראל, ומספר ראיונות גדולים עם סילבן אדמס שעסקו בהתפתחות ענף הרכיבה בישראל ובכך שישראל הופכת למעצמת רכיבה, וראיונות גדולים עם המפיק דניאל בנעים שבו מתוארים כל הגורמים והרכיבים שנדרשים להרמתו של פרויקט בסדר גודל כזה.

סיכום ותוצאות: בסיכומו של דבר כל המדינה “חטפה” “ג’ירומאניה”. האסטרטגיה שנקבעה ויושמה בפועל הביאה להישגים חסרי תקדים, באמצעות השילוב בין מהלכים תקשורתיים ודיגיטליים משמעותיים “הטרפנו” את המדינה עם ה’ג’ירו ד’איטליה’ מעבר לכל הציפיות המוקדמות. במהלך ימי המרוץ והשבועות שקדמו לו, המרוץ הפך לנושא יותר ויותר מרכזי בחדשות, כולל כתבות מרכזיות בעיתונים ובמהדורות, השתלבות אורגנית במערכוני “ארץ נהדרת” כתוצאה מהשיח הנרחב והבאזז שנוצר, וכן התייחסויות שוטפות למרוץ מצד מובילי דעה, פרשנים ועוד. כאשר סילבן אדמס נהפך ל’סלב’ של ממש שאנשים ביקשו להצטלם איתו ולקבל ממנו חתימות ומפיק האירוע דני בנעים הפך למרואיין מבוקש בכל הפלטפורמות המרכזיות. הג’ירו קבע את סדר היום הציבורי והופיע בראש הכותרות במהלך כמעט שבוע, עם כתבות צבע, דיווחים לציבור על נקודות תצפית ושעות הגעה, מתן בולטות למיזמים מקומיים וכמובן ההתרחשויות בשטח וכך שמאות אלפי אזרחים, ילדים ובוגרים יצאו לרחובות והמתינו לרוכבים כקהל משולהב – מטרה מרכזית לכל אורך הקמפיין. שנה שלמה של קמפיין הפכה למציאות שנראתה לפני כשנה בלתי נתפסת!

שנת 2018

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט