זיכרון בסלון

  1. ראשי
  2. chevron_left
  3. מהלכים - מקרי בוחן
  4. chevron_left
  5. זיכרון בסלון

הקמפיין: זיכרון בסלון, יוזמה חברתית לציון ערב יום השואה בצורה אחרת- בסלון הבית, בין אורחים וחברים, בערב שכולל עדות, חלק שיתופי ודיון. השנה, למעלה מ- 750 אלף איש השתתפו באירועי זיכרון בסלון בארץ ובעולם.

האתגר: יום השואה מיוצג בתקשורת לאורך שנים באמצעות טקסים ממלכתיים וסיפורים של ניצולי שואה. בסדר יום תקשורתי מאובחן כל כך, קשה להתבלט ולייצר “מוצר” תקשורתי אחר.
כמו כן, להפוך מיזם שהתחיל כמצומצם ו”מחתרתי” לאירוע לאומי שמוכר בכל בית בישראל, אך לשמור על היצירתיות.
אתגר נוסף, היה להעמיד בפרונט של המיזם את הדור השני והשלישי ולא את ניצולי השואה, כדי שהמיזם ייתפס כמסורת רבת שנים.

האסטרטגיה: בבסיס האסטרטגיה של זיכרון בסלון עמד היותו אירוע לאומי מחד ושמירה עליו כיוזמה חדשנית ויצירתית מאידך.
האסטרטגיה התמקדה ברבדים:

קמפיין קצר ומתעצם. ההכנות לקמפיין נמשכו חודשים ארוכים, אבל עיקר השיח על השואה מתרחש בשבוע שלפני יום השואה. נדרשנו להניע מאות אלפי ישראלים לארח או להתארח תוך ימים ספורים. התעצמות התכנון התקשורתי: ראשית, יוזמות וחדשות, לאחר מכן העמקה – ולבסוף, פעילות מאסיבית בכל אמצעי התקשורת.

ניו מדיה מרחיבה מעגלים – חיזוק הנוכחות הדיגיטלית והעברת המסרים הייחודיים והקשים לעיכול ברשתות החברתית, תוך הגדלת החשיפה למעגלים חדשים שלא נחשפו למיזם בשנים הקודמות.

שיתופי פעולה בהתנדבות עם ידוענים, אנשי ציבור ורשויות שסייעו לקידום המסרים של המיזם בתקשורת ובדיגיטל. בין המשתתפים הבולטים שגויסו: ראש הממשלה בנימין נתניהו, נשיא המדינה רובי ריבלין, שגריר ישראל באו”ם דני דנון, דובר הבית הלבן שון ספייסר, שרים, חברי כנסת, מפורסמים ועוד.

התכנית: אירועי שיא תקשורתיים – אירוע זיכרון בסלון בבית הנשיא, אירועי זיכרון בסלון עם קהילות מיוחדות – אסירים, נפגעי נפש, נשים מוכות, נשים העוסקות בזנות, מוסלמים, בדואים, דרוזים, חירשים, פליטים מבקשי מקלט ועוד, אירוע זיכרון בסלון בהשתתפות הסופרים והמשוררים המובילים בישראל בסלון הבית של הרב שי פירון.
פעילות תקשורתית שיטתית לקראת האירוע – מדריך במתכונת “גזור ושמור” שהתפרסם בידיעות אחרונות, המעניק לכל אחד את הידע כיצד לקיים ערב זיכרון בסלון, כתבות וראיונות עם מובילי היוזמה ועוד.
פעילות ניו מדיה – קולולם ביום השואה עם השיר “חי” בהשתתפות ניצולי שואה ובני משפחותיהם, שידורי לייב מבית הנשיא, מביתו של הרמטכ”ל לשעבר בני גנץ, ומערבי זיכרון בסלון נוספים, יצירת קהילת מארחים בפייסבוק המונה למעלה מ-3,000 איש, ידוענים הזמינו את הציבור להתארח בזיכרון בסלון

תוצאות: למעלה מ-750,000 איש ציינו את ערב יום הזיכרון לשואה – בזיכרון בסלון.
כחודשיים לאחר יום השואה, אדיר מילר הקדיש פרק של “צומת מילר” למיזם זיכרון בסלון. בכך, ידענו שהצלחנו להפוך את המיזם הפרטי והמקומי לאירוע כלל-לאומי.
מספר הפרסומים בתקשורת היה חסר תקדים. בשנת 2018 היו 481 פרסומים, בחודשים מרץ-מאי. בשנת 2017, היו 390 פרסומים, בחודשים מרץ-מאי.
הקמפיין עמד בכל המטרות שהצבנו בדרך – וכמעט שלא היה ישראלי אחד שלא שמע על זיכרון בסלון.

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *

Fill out this field
Fill out this field
יש להזין אימייל תקין.
You need to agree with the terms to proceed

תפריט